Avui preestrena al Truffaut ‘La propera pell', codirigida amb Isa Campo.
Albert Serra, Lluís Galter, Christophe Farnarier i Llàtzer Garcia també presenten els seus films.
Un adolescent desaparegut torna a casa després de vuit anys, quan tothom creiaque havia mort, i es reincorpora al nucli familiar format per la seva mare i el seu oncle. Realment és qui diu ser o es tracta d'un impostor? Aquest és el suggeridor punt de partida de La propera pell, la nova proposta cinematogràfica d'Iskai Lacuesta que ha codirigit amb Isa Campo per afrontar, a partir de l'adolescència, tot allò que amaga el passat i les ferides que es produeixen en el present.
També és la primera pel·lícula d'un cicle amb què Temporada Alta posa el focus a algunes de les propostes cinematogràfiques que els cineastes gironins estan covant. El film, que s'estrena divendres a la cartellera i es projecta avui al Cinema Truffaut (22 h), arriba precedit per les bones crítiques i el grapat de premis rebuts al Festival de Màlaga. Protagonitzat per Àlex Monner, Emma Suárez i Sergi López, comença com un melodrama familiar amb tocs de suspens i drama rural i acaba dibuixant un retrat acurat sobre una comunitat que viu aïllada.
Pel que fa al cinema gironí, Cinema de Temporada proposa quatre produccions de relleu més. En primer lloc, La pols (dimarts, 8 de novembre), l'adaptació de l'obra de teatre homònima escrita i dirigida per Llàtzer Garcia i que ell mateix s'ha encarregat de filmar. Per als qui no hagin vist l'obra original, es tracta d'un drama familiar sec i contundent que narra com la mort d'un familiar sacseja la vida dels tres protagonistes (Guillem Motos, Laura López i Marta Aran). Un detonant que serveix a l'autor per reflexionar sobre la dificultat de relacionar-nos i avançar.
Un altre dels plats forts és, sens dubte, La mort de Louis XIV(dimecres, 16 de novembre), l'últim film d'Albert Serra, ovacionat a Canes i guardonat amb
el premi Jean Vigo. En aquesta ocasió, el cineasta banyolí retrata i fa una dissecció dels últims dies de la vida del Rei Sol, interpretat per Jean-Pierre Léaud –el mític Antoine Doinel de les pel·lícules de François Truffaut–, i la seva lenta mort, envoltat de patètics cortesans que només el saben adular. La mort de Louis XIV és
el seu primer llargmetratge que ha rodat fora de Catalunya.el premi Jean Vigo. En aquesta ocasió, el cineasta banyolí retrata i fa una dissecció dels últims dies de la vida del Rei Sol, interpretat per Jean-Pierre Léaud –el mític Antoine Doinel de les pel·lícules de François Truffaut–, i la seva lenta mort, envoltat de patètics cortesans que només el saben adular. La mort de Louis XIV és
El figuerenc Lluís Galter (Caracremada, H) també desembarca al Cinema Truffaut per presentar el seu nou treball, La substància(dimarts, 22 de novembre), en el seu cas un apassionant relat que, des dels ulls d'un excèntric jubilat de Cadaqués, testimonia el projecte agosarat d'uns arquitectes que volen construir una rèplica del poble altempordanès a la costa de la Xina. La construcció d'habitatges destinats a 15.000 estiuejants xinesos suposarà un trasbals per als habitants d'un petit poble de pescadors, un cas que té molta similitud amb el que va succeir amb el turisme de la Costa Brava fa anys.
Finalment, es podrà veure El perdut, del també banyolí Christophe Farnarier (El somni), que, en aquest esperat nou film, aborda la ficció tenyida de realitat per narrar l'extraordinària història d'un home normal i corrent que desapareix durant catorze anys a les muntanyes d'Andalusia. El protagonista té la peculiaritat que l'interpreta un actor amateur que va viure una situació similar. El film també va ser guardonat al Festival de Màlaga.
Jordi Camps Linnell, publicat en el Punt-Avui 18.10.2016
Jordi Camps Linnell, publicat en el Punt-Avui 18.10.2016